Eetbaar Hoegaarden

 

image

Afgelopen zondag was Hoegaarden the place to be voor al wie van gezonde voeding houdt. Een heleboel Hoegaardse verenigingen en handelaars organiseerden activiteiten rond gezonde voeding, samen met de Gemeente Hoegaarden zelf. Heb ik al eens gezegd hoe graag ik hier woon?

Iets met eten? Maison Feliz kon uiteraard niet ontbreken. In de voormiddag stond een workshop “Upcycling in de tuin: kruidenrekjes maken” op het programma, in samenwerking met Femma Hoegaarden. Upcycling is hip & happening, check Pinterest maar eens. Oude en/of afgedankte spullen een nieuw leven geven: count me in! Je spaart geld uit, bent trendy en je vermindert de afvalberg. Win, win, win dus 🙂

Upcycling voor in de tuin en het moet met eten te maken hebben: enter het kruidenrekje. Iedereen heeft thuis wel enkele glazen bokalen liggen, klaar voor de glascontainer. En een stuk hout vind je ook wel gemakkelijk. Nog wat ijzerdraad en haakjes toevoegen en tadaa: het kruidenrekje is geboren!

Maison Feliz heeft een zwak voor oude serviezen. Toen ik nog een klein Lientje was, kon ik vol bewondering kijken naar het “goede servies” van mijn grootmoeder. Op kot gebruikte ik het oude servies van mijn overgrootmoeder, gered van de vuilnisbelt. Helaas heeft mister J. een veto gesteld op het aankopen van serviezen. Maar als het voor mijn werk is, mag ik wel gaan snuisteren in de Kringwinkel, hihi. Want kruiden kan je net zo goed in een oud servies planten, nietwaar? Blij als een klein kind was ik met al mijn kringloopvondsten! Nog blijer toen de dames van Femma mijn enthousiasme deelden! De mooiste stukken werden eruit gepikt en omgetoverd tot etagères.

 

In de namiddag stond er een kookworkshop op de planning, samen met GROS Hoegaarden. “No waste cooking” met recepten uit het gelijknamige kookboek van KVLV, oftewel koken met voedsel dat je vaak in de GFT-bak smijt, maar dat eigenlijk een perfecte basis is voor een lekker gerecht.

 

Omdat het oog ook wat wil, zorgde ik voor een Maison Feliz touch bij de decoratie. Wat hou ik toch van kaarsjes, pioenrozen en oudroze en mint!

Het werd eindelijk mooi weer die dag, dus konden we buiten in het zonnetje genieten van al dat lekkers. En genieten, dat deed ik dubbel en dik! Omdat de zon scheen, omdat het eten lekker was, omdat het gezelschap tevreden was, omdat ik besefte dat Maison Feliz echt een droom is die werkelijkheid wordt,… Counting my blessings!

En jij, wil jij misschien eens een workshop upcycling of een kookworkshop volgen? Laat het dan maar weten, dan zet ik er nog eentje op de planning.

Liefs,

Maison Feliz

x

 

 

Plaats een reactie